GO AGGS and GO MAGIC MICHAEL!!

7 september 2014 - Davis, California, Verenigde Staten

HE HE Holland.

Alles goed hier in warme california, vermaak me nog steeds prima hier. De stage verloopt aardig. Zoals ik eerder al vertelde zijn er inmiddels wel al duidelijk plannen. Daar heb ik me van de week dus ook voornamelijk mee bezig gehouden, maar dat was voornamelijk nog steeds papers doorlezen, lekker saai ;P. Donderdag kon ik gelukkig eindelijk een dagje sleutelen aan de motor. Ik kreeg hulp van twee andere studenten die eerder aan de motor gewerkt hadden. Helaas was de samenkomst ook meteen een tegenslag. Twee sensoren bleken niet te werken en we hebben de motor nog niet aan de praat gekregen. Waarschijnlijk een paar schakelaars die  niet omswitchen of kabels die niet goed zitten. Het probleem is alleen dat ik dat waarschijnlijk allemaal zelf moet doen. En aangezien ik geen elektrotechnicus ben, er ook niet zo veel verstand van heb en omdat er daarnaast ook heel weinig tot geen geld beschikbaar is voor nieuwe onderdelen, heb ik beide professoren maar gemaild dat het waarschijnlijk niet haalbaar is voor mij om de motor aan de praat te krijgen. Waarschijnlijk wordt het dus alleen een theoretische stage, wat betekent dat ik nog 7 weken achter mijn computertje zal zitten. Wel jammer, maar goed, misschien zijn we dan flexibelere met tijden en kan ik misschien een grotere trip plannen.

Over het weekend, het was weer een mooi weekend. Zaterdag overdag niet veel gedaan, alleen gezellig samen boodschappen gedaan met mijn amerikaanse oma, jeanette. Daarna overgebleven pizza van de dag eerder opgewarmt en op naar de universiteit. Als eerste ben ik naar de Aggie's (American) football game wezen kijken, de eerste wedstrijd van het seizoen. De gasten waar ik de wedstrijd mee had gekeken, zeiden dat de aggie's qua niveau niet zo super veel voorstellen, maar dat mocht de pret niet drukken. De Skyhawks (uit fort Lewis) werden aardig in de pan gehakt met 52-17. De wedstrijd duurde best lang, drie uur. Prachtig hoe je een wedstrijd van 60 minuten speeltijd langer als 3 uur kunt laten duren. Er waren wel een paar mooie touchdowns, waarbij ze zelfs in een keer heel het veld over gestoken hadden. Snap na drie uur de sport ook iets beter, maar nog steeds niet helemaal. Het mooiste moment was eigenlijk toen het team het veld op kwam. Om het grote team te zien, plus minus 50 man, maar vooral die beulen die er op het veld staan. Maar ik moet zeggen dat ik toch liever naar een honkbal wedstrijd ga.

Na de wedstrijd lekker een biertje gedronken met osama in de bier bar, meteen wat amerikaans bier uitgeprobeerd. En toen op naar het lab. Volgens iedereen van het lab was het geen probleem om s'nachts in het lab rond te hangen, zolang ik maar de deur achter mijn kont dicht trok als ik weg ging. Omdat ik niet wist waar ik hier in davis om 3 uur s'nachts kon gaan zitten om het internet te gebruiken om de motorrace te kijken,  dus dacht ik dat het lab de beste optie was. Daar heb ik mooi met de skype aan de motorrace ( superbike en supersport race voor de nieuwsgierige) zitten kijken met ons pap, net zoals in nederland. Racekijken en papa verhalen vertellen over motors, heerlijk. Sommige zijn misschien op gegroeid met verhaaltjes voor het slapen gaan over princesjes en ridders, nou wij zijn opgevoed met motorverhaaltjes. ;P Dat zal gekte voor motors wel verklaren ;P. De supersport wedstrijd was prachtig, plus michael van de mark is wereldkampioen supersport geworden. Dus we hebben er weer een nederlandse motorsport held bij en hopelijk gaat hij voor nog meer spektakel zorgen. Na de race ben ik mooi mijn fietsje naar huis gefiets, Davis leek net een spookstad om 4 uur s'nachts. Helemaal niks te doen en amper auto's te zien in het centrum. ook wel eens leuk om mee te maken.

Vandaag samen lunch gemaakt met osama, of ja lunch in Saudi Arabië. Ben nu samen met hem en Sarah (zijn vrouw) naar de ARC, een groot sport en studie centrum. Effe een beetje internetten en mensen kijken.

Peace

Frans

1. Anja:
    8 september 2014
    Goedemorgen Frans,
    Wij zijn net terug van vakantie, heb dus jou even niet gevolgd. Intussen heb jij weer van alles meegemaakt daar. Het enthousiasme springt van je verhalen af. Super om te lezen. Jezelf vervelen gaat voorlopig nog niet lukken,hi. Nog veel plezier en tot het volgende verslag en foto s.
    Groetjes Albert en Anja
  2. Papa:
    11 september 2014
    Ja dat was zondagmorgen een gedenkwaardige race, het was al 40 jaar geleden dat een solo wegracer wereldkampioen werd. In 1974 Henk van Kessel. En zeker grappig om zo simultaan via skype te beleven, beelden via internet in het Lab en nederlands geluid van Patrick v/d Goorberg via skype. Je kan die Yanks in ieder geval wel verklappen dat we hier in nederland ook graag licht spul opvoeren, al meer dan 40 jaar. Om wegraces mee te winnen in de borrelglas klasse die niet meer bestaat. Maar ook omdat hier bijna niks mag en we (zeker als Brabanders) daar lol in hebben om het toch zelf stiekem te ritselen. Alleen kost dat dan wel weer 400 euro als je tegen de lamp loopt. Dat is nou echt nederland, toch?

groetje Papap
  3. Fam. Laurenssen:
    15 september 2014
    Wat fijn dat het allemaal goed met je gaat. En dat je het ook goed naar je zin hebt. Het lijkt me ook fantastisch om de levenswijze van de Amerikanen mee te maken. Ga vooral zoveel mogelijk dingen meemaken en zien nu je de kans hebt. Groetjes van de buurtjes.