Echte mannen rijden een ford pickup truck.

2 september 2014 - Davis, California, Verenigde Staten

Yo dude’s. Still goint strong here!!

De weekend plannen waren gewijzigd. De bedoeling was om te gaan zeekayaken, maar doordat er te veel wind in de baai was is de trip uiteindelijk toch afgeblazen. Wel een beetje balen, had er net zo’n zin in. Maar goed ik heb me toch nog kunnen vermaken dit weekend. Zaterdag zijn namelijk onze nieuwe huisgenoten bij ons ingetrokken. Sarah en osama (en nee niet binladen :P). Ongeveer van dezelfde leeftijd als mij. Osama is echt een relaxe gast. Voor het overhuizen van zijn spullen had hij een oude Ford F250 pickup truck gehuurd. Maar die hoefde in principe zondag pas terug, dus hebben we zaterdag avond/ nacht nog een rondje Davis gedaan opzoek naar een bed voor ann en bankstel voor in de woonkamer. Iedereen in Davis is nu namelijk aan het verhuizen dus bij alle appertementen complexen staan grote containers waar iedereen spullen dumpt. Van bedden tot tv’s, bankstellen, noem maar op. We zijn geslaagd ook nog. Dus de woonkamer is nu voorzien van een bank en een heerlijke relax fouteuille.

S’nachts hebben we de truck samen terug gebracht, omdat dat handiger was. Osama in z’n eigen auto en ik in de pickup truck. Nou dat was me een rit kan ik je zeggen, HEERLIJK!!!! Zoals ze bij de ZMC zouden zeggen, ‘Ik hai zonne stijve’.  ;P Da geluid van die V8 als je hem flink op zijn staart trap en de power die dat ding dan heeft. Plus je zit lekker hoog boven de weg, super vet. Nu snap ik waarom de echte amerikaan een pickup rijdt. Je zit hoog boven de weg, het ding maakt herrie en stink naar benzine. En het is echt worstelen met het ding om hem op de weg te houden. En wat betreft schakelen, dat is meer roerend opzoek naar de goede versnelling. Die amerikanen hebben gelijk, kleine auto’s zijn voor watjes. Dus voor alle mannen die dit lezen en zich niet mannelijk genoeg voelen of die geen motor durven te rijden, huur een keer een amerikaanse pickup. Ook al zuipt ie als een malle, doen!! Nou zit ik net te denken, ik ben een ding vergeten. Ik had het er pas met michel over, wat zou je doen als je een pickup had; vastbinden aan een lantaarnpaal en die lantaarnpaal uit de grond trekken, gewoon omdat het kan. Sorry michel, helemaal vergeten, volgende keer ;P.

Zondag ben ik samen met Osama naar de university of beer geweest, een bar waar ze veel verschillende goeie biertjes hadden. Dus daar mooi wat gebuurt en de amerikaanse vrouwen in de gate houden. Nu weet ik waar de mooie amerikaanse meiden gebleven zijn, die zaten al die tijd gewoon hier. ;P Nou kwamen we daar ook nog een bekende tegen. Wij zaten aan de bar en draaien ons om, en wie zit daar. Ann met d’r date, awkward!! Dus maar gauw buiten gaan zitten. Ze had ons wel gezien, want de volgende dag kon ze er niet over ophouden hoe grappig ze het vond dat haar buitenlandse zoons haar in de gaten hielden.

Labour day was op zich niet zo spannend. Lekker bbqen met de ouders van Ann, de ouwe was namelijk jarig. Dus ik had geprobeerd oma’s beroemde appelschuimtaart te maken. Nu was ie niet helemaal gelukt, maar de smaak kwam in de buurt en iedereen vond hem heerlijk. Dus missie geslaagd.

Maar het lange weekend is helaas weer voorbij en we moeten weer aan de gang L. Is misschien maar goed ook, want echt opschieten wil het hier nog niet in het warme california.

Laterzzzzz

Frans

1. Papa:
    2 september 2014
    He Frans, jammer van die kayaktocht, maar pickup rijden is toch ook wel een leuk tijdverdrijf. En nu maar eens rondkijken of je een Harley kan huren. En anders kun je altijd nog vragen aan de buurman of je een keer achterop de KTM mee mag.
    groetjes Papa
  2. Maikel:
    24 september 2014
    Hee Frans,
    Volgens mij vermaak jij je daar wel, bietje rijden in ouwe pick-ups en aan motoren sleutelen. We praten wel weer een keertje bij!
    Gr. Maikel