Castles in Napa and 'bro walks in Point Reyes

20 oktober 2014 - Davis, California, Verenigde Staten

Yo, holland, What up? Hier is alles nog steeds uitstekend. Stage loopt op een aardig tempo. Wel regelmatig met wat tegenslagen die er voor zorgen dat alles weer langer duurt, maar goed, we gaan nog steeds vooruit en dat is het belangrijkste.

De afgelopen maand is zover een drukke maand geweest, stage doordeweeks en trips tijdens het weekend. Eerste weekend was kamperen in Yosemite, daar heb ik jullie al uitgebreid over verteld. Het weekend erna ben ik dus op pad gegaan met een echte harley. In vacaville, halfuurtje van Davis, zit een harley dealer, dus daar mooi een harley gehuurd.

Het doel van de reis was napa. Had van te voren wat mooie wegen opgezocht om in napa te komen, en prachtig waren ze zeker. Wel onderweg regelmatig even stoppen. Had bij het uitzoeken van een harley niet gedacht aan de billen van mijn passagier. Dus het was voor beth ( beter bekend als 'my american date') een zware rit. Maar complimenten, want de eerste keer achter op een motor na tien jaar en dan meteen de hele dag en een goeie 170 mijl (272 km). We kregen al meteen tips, om niet de highway te nemen door de vallei, maar om de zijwegen te nemen. En dat was zeker een goeie tip, want die wegen lagen net wat hoger als de rest van de vallei, wat zorgde voor een prachtig uitzicht. Onderweg zijn we onder andere gestopt bij '' The bare grist mill'. Een oude watermolen, helemaal gemaakt van hout. Was zelfs ouder als de staat California zelf. Zeker intressant om te zien. Volgende stop was 'Castello di amorosa'.  Een kasteel in california, huh?? Ja dat dacht ik pas toen ik boven in het kasteel stond. Hoe kan dat. Hier in amerika zijn nooit koningen en ridders geweest, dus hoe komt dit verdwaalt kasteel hier. Het antwoord, een rijke italiaanse stinkerd. Hij heeft het kasteel 30 jaar geleden laten bouwen en heeft er een wijnmakerij in gemaakt. Dus dat was ook het doel, wat wijn proeven. En vooral ook kijken naar alle dikke auto's en de mensen in fancy kleren. Dus wij waren lekker 'the odd ones out'' in onze motorkleren. Omdat onze trip wat langer duurde dan geplant, was de terugreis in het donker. Even stoppen in Winters voor avondeten en daarna lekker naar bed.

Afgelopen weekend stond weer in de ban van het beleven van al het schoons dat California te bieden heeft. Deze keer Point Reyes. Gelukkig was deze keer de heenreis wat korter, maar anderhalf uurtje. Onderweg nog even kort gestopt voor wat koffie. Eerste bestemming was het strand, waar we meteen lekker op ons gat zijn gaan zitten om lekker te genieten van het strand. Natuurlijk ook even een lekkere strand wandeling gemaakt, een wat spelletjes op het strand gedaan om elkaar wat beter te leren kennen. Tegen een uur of drie was het mooi tijd om aan de tocht te beginnen naar onze slaapplaats boven aan de heuvel/berg. Was een pittige wandeling, maar wel met een prachtig uitzicht over de zee. Ook vanuit onze campeerplek was de zee nog steeds te zien. Wat zorgde voor een prachtige zonsondergang. Nou hadden we voor het donker onze tenten al opgezet, eigenlijk voor jan met de korte achternaam, aangezien iedereen buiten in de sterren hemel geslapen heeft. Maar goed, daardoor konden onze backpacks wel droog blijven in de tenten. En snachts is de helft ook weer terug gekropen in een tent van de kou. Gelukkig had beth een 'beanie' (muts) voor mij gebreid, om lekker warm te blijven. Het was heerlijk om onder de sterren te slapen, duurde wel even voor ik sliep. Vooral omdat ik wakker werd van een stinkdier, die interesse had in mijn drinkwater dat recht naast mijn hoofd stond.

Dag 2 zijn we weer naar beneden gewandeld, om nog even lekker van het strand te genieten. Nu hadden we van bovenaf een extra baai ontdekt achter de duinen. Dus dat was ook het doel van onze strandwandeling. Lekker schoenen uit, backpack af en lekker buurten. Een lekker 'bro Walk' gehad met Devin, een van de guides. Relaxe gast, ook lekker hippie, net zoals de rest van Davis trouwens. Hoewel er ook veel studenten in Davis zijn, is Davis ook rijk aan moderne hippies. Dat zorgt ook voor heerlijke relaxe sfeer hier in Davis. Dat wordt zeker wennen terug in Nederland, waar iedereen zich druk maakt om alles. Maar goed, verder met mijn verhaal. Toen we begonnen aan onze wandeling was het nogal mistig op het strand. We zijn na een goed halfuur maar weer omgedraaid, omdat we de baai niet konden vinden. Op de terugweg klaarde het mooi op en kwam het zonnetje tevoorschijn. Na the bro walk was het weer mooi tijd om terug naar huis te gaan. Nog effe lekker gek doen op amerikaanse muziek in de auto en toen weer huiswaards.

Kortom ik heb hier de tijd van mijn leven. Zie de mooie dingen van California, en vooral ook hoe een heerlijke plek Davis is. Veilig om te wonen en relatief dichtbij een hele boel mooie dingen. Maar leer ook dat hippies een stuk cooler zijn dan ik dacht. Misschien schuilt er toch ergens een hippie in mij. ;P Ah well, we'll see!!

Ik lunch maken voor morgen en dan mooi nog effe lekker op de bank hangen met osama.