On an american date with my american date.

29 september 2014 - Davis, California, Verenigde Staten

Hi folks, long time, no see! Of in dit geval: Long time, no blog. Het is inderdaad al weer even geleden dat ik iets op mijn blog heb geschreven. Alles gaat hier nog kei goed. Maar door alle drukte, veroorzaakt door zowel een stage die fatsoenlijk begint te lopen als de drukke avonden, heb ik eigenlijk niet zo veel tijd gehad om te bloggen. En om eerlijk te zijn ook niet zo'n super zin. Vooral omdat ik weer terug moet schakelen naar het nederlands.

Ik heb in de tussentijd in ieder geval al heel wat nieuwe dingen beleeft. Heb namelijk via een internationale meeting wat duitsers en een amerikaans stel leren kennen. Een keer met z'n allen naar de University of beer geweest (kroeg). Is wel even wennen hier, in nederland krijg je gewoon bier, als je bier bestelt. Hier in amerika echter hebben ze meestal 5 of meer taps open. De University of beer slaat alles met 50 bieren op het tap. We zijn ook al een keer naar de farmers market geweest op woensdag avond. Daar kan je groente en eten kopen van lokale boeren en verder een beetje in het park hangen, biertje drinken en ouwehoeren in het engels.

Verder heb ik inmiddels ook al een gitaar gefixt, waarmee ik lekker herrie kan maken. Toen ik de gitaar overkocht van een stel hier in davis, ben ik daar de rest van de avond blijven hangen. Wa gebuurt en mee gegeten.

Vorig weekend hebben we dan eindelijk eens een tripje gemaakt buiten Davis. Sarah moest voor een engels test naar San francisco, en dus vroegen ze of ik mee ging. Osama en ik hebben mooi de hele dag door San francisco heen geslenterd. Union square was zeker mooi, ook omdat er iets van een yoga bezigheid te doen was. Dus we hebben daar mooi even mensen zitten kijken, of ja, meer vrouwen zitten kijken aangezien yoga meer voor vrouwen is.;P Toen proberen golden gate park te vinden, maar blijkbaar waren we helemaal de verkeerde kant op gelopen. Dus tip voor de volgende keer, koop een kaart. ;P Maar daardoor kwamen we wel op fisher man's warf uit. Waar in de buurt ook een speelhal was met oude spel machines, of hoe je ze ook moet noemen.;) De terugweg was echter een flinke wandeling, vooral omdat onze auto midden in San francisco stond, en dat betekent van fisher man's warf dat je de heuvel omhoog moet lopen. We wisten dat onze auto ergens in Jones street stond, wisten alleen niet waar precies. Maar wat bleek nou, wij hadden onze auto midden in de wijk Tenderloine geparkeerd, de slechste wijk van San francisco. Dat verklaart ook het feit van alle zwerver die we zagen, wat blijkbaar ook een herkenbaar iets is voor San Francisco en Los Angeles.

Van het weekend had ik een 'American date with my American date'. Gezellig naar Burgers en Brews geweest, voor bier en hamburgers. Hoe amerikaanser kan je het maken. Gelukkig speelt ze ook gitaar en zingt ze een heel stuk beter als ik, dus kunnen we ook wat hippere nummers spelen. In plaats van alle ouwe muziek waar Ann mee op de proppen komt.

Mijn amerikaanse date was zo vriendelijk om mij en osama uit te nodiggen voor een bier feestje bij de berryessa brewery, in Winters. Een dorpje een half uur verder op. We ons daar zeker vermaakt, heerlijk bluegrass/country/rockabilly achtige muziek. Of zo als op de bekers stond, KICK ASS MUSIC!!!! Lekker verschillende soorten bier kunnen proeven: Stout, IPA (tipisch amerikaans bier), Sour beer en nog meer. Daarna nog bij iemand thuis lekker pasta maken en wat na buurten en toen was het weekend al weer voorbij.

Kortom genoeg bier en veel buurt, een prima recept om mij tijd hier door te komen. En Davis is een heerlijke plek om te vertoeven. Het was tot dusver rustig, maar deze week begint het school jaar weer en komen alle 'Under grad students'  weer naar de uni. Dat was van het weekend wel te merken rond de kroegen. Veel meer jong volk en meer herrie als anders. Ach ja, meer mogelijkheiden om mensen te kijken. ;P

Cheers!

1. Anita:
    2 oktober 2014
    Hoi Frans,
    Ik ben weer op de hoogte van al je verhalen. Erg leuk om ze te lezen. En een hele ervaring om mee te maken. Dit zul je nooit meer vergeten. Je bent alweer over de helft. En niet verliefd worden op je zingende date, anders wil je dadelijk daar gaan wonen. En ze kunnen jou niet missen in de past.janssenstraat.
    Groetjes Anita en familie.
  2. Wilmy:
    3 oktober 2014
    Ha Frans,
    Ik maak uit je verhaal op dat je het prima naar je zin hebt. Leuk om te lezen dat het zo goed gaat. Jij vermaakt je wel! Geniet ervan want het is zo weer voorbij.
    Groetjes, Wilmy en familie
  3. Antoinette:
    6 oktober 2014
    Hoi Frans,
    Fijn om weer een verhaal van je te lezen.
    En zeker de foto`s. Dat vind ik altijd erg mooi om zien en een beeld te krijgen van jou trip in America.
    Have Fun!
    Groetjes van ons.