Oh Oh Chicago!

5 november 2014 - Chicago, Illinois, Verenigde Staten

Euj, Whats up? ik denk ik zal nog even wat bloggen voor ik hier neer plof op de bank voor mijn laatste nachtje in Chicago.

De planning voor de trip van chicago was eigenlijk gelijk aan die van New York. Toen ik naar New York ging, wist ik eigenlijk alleen waar ik zou slapen, en ongeveer hoe ik daar moest komen. In het vliegtuig heb ik toen met behulp van een boekje over New York een planning gemaakt. Chicago was misschien net iets erger. Ik had namelijk geen boekje over chicago met bezienswaardigheden. Omdat ik s'avonds aankwam in chicago was er eigenlijk ook niet echt tijd om iets te doen. Aaron, de gast waarbij ik op de bank kon crashen, was zo vriendelijk geweest om wat eten voor mij over te laten. Ik heb toen wa dingen proberen te plannen, maar was zo moe, dat ik maar mooi ben gaan slapen.

De planning van dag 1 heb ik dus eigenlijk ook die morgen pas gemaakt. Ik had een lijst met tips van Allie, een vriendin van Beth, gekregen. Ook een van Aaron's roommates wist mij vanalles aan te raden (altijd handig als je locals tegekomt). S'morgens ben ik als eerste hier naar de universiteit van chicago geweest, wat hier mooi op loop afstand is. Nou moet ik wel zeggen dat ik ruim omga met loop afstand, dus voor sommige is het misschien eerder fietsafstand. Tijdens al mijn steden trips heb ik trouwens flink wat mijlen gemaakt te voet. Dus het was maar goed dat ik mijn wandelschoenen meegenomen heb. Maar om bij het verhaal te blijven. Ik ben eerst wat rond gewandeld op de campus, waar vooral veel oude gebouwen staan. Een paar van de gebouwen hebben torens, net zoals een kerk. Dus daarom vroeg ik me ook af of het kerken waren of niet. Nou bleek enkel een van die gebouwen een kerk te zijn, een christelijke kerk om precies te zijn. Na tevergeefs gezocht te hebben naar een plek om een kaarsje aan te steken ( want dat doen christen blijkbaar niet) ben ik maar naar het cafetje gegaan wat ik aangeraden kreeg. Liep trouwens eerst nog het gebouw binnen van business studies, vond het eerst nogal vreemd dat ik het barretje niet gevonden kreeg, totdat ik iedereen in fancy kleren met stropdassen zag rondlopen. :P

Vanuit de campus heb ik de bus gepakt naar millenum park. Daar wat rondgewandeld, de bean bekeken, en genoten van het uitzicht op de skyline van chicago. Ik had als tweede tip gekregen om naar het John Hancock gebouw te gaan, om daar in de bar op bovenste verdieping van een bakje koffie en het uitzicht van chicago te genieten. Was wel een flinke wandeling, maar ach ja, daar zijn wandelschoenen nu eenmaal voor gebouwt. Nou was het grappige dat ik onderweg ineens nederlands hoorde. Eerst had ik zoiets van, huh.... Dus ik draai me om en vraag: 'Nederlanders??''. En ja hoor, bleken uit EINDHOVEN (de gekste) te komen, waren ook opzoek naar een uitzicht punt. Dus heb ik ze mee naar boven gedeligeerd, samen bakje koffie gedaan en wa gebuurt. Van daaruit heb ik mijn medebrabanders achter gelaten en ben ik naar Giordano's gegaan voor de beroemde 'Chicago deep dish pizza'. Nou hadden ze er alleen een voor 2 personen. Ik denk, dan kan ik wel op in mijn eentje. Niet dus!! Heb dus vandaag (dag 2) maar de andere helft opgegeten. Ben vanuit daar weer terug naar huis gegaan. Wat langer duurde dan verwacht, aangezien ik bij de verkeerde bushalte uitstapte, plus dat ik de buurt nog niet zo goed kende. Want inhield dat ik toen de zigzaggend de hele buurt heb gezien. Kwam onderweg trouwens nog langs een huis met beveiliging en alles.Was dan ook benieuwt wat daar gaande was. Maar dat bleek dus obama's huis te zijn. Hij is hier blijkbaar professor in rechten geweest aan de universiteit.

Op dag 2 ben ik smorgens naar Valois geweest, waar blijkbaar obama altijd heen gaat voor zijn ontbijt. Was verder niet veel speciaals, gewoon een 'american breakfast'. Wederom op de bus gestapt, dit maal naar het field museum. Daar mooi een expositie gezien van zowat alle dieren die bestaan, zeker intressant. Jammer dat Beth er niet bij was, anders hadden we kunnen lachen over sommige grappige namen die wij hebben voor dieren. Zo kwamen wij tijdens het wandelen eens een naakt slak tegen, dus ik roep: 'Naked Snail'. Zei, natuurlijk keihard lachen om mijn dunglisch (voor degene die dat niet kennen, dat is eigenlijk gewoon nederlandse woorden vertalen in het engels, die eigenlijk niet bestaan in het engels). Blijkbaar heet zoiets in america een 'slug'.

Na ook nog een expositie van de geschiendenis van onze planeet, heb ik de loop gedaan. In het centrum van chicago maken de treinen een rondje, en dat noemen ze de loop. (DUHH !!! :P) Verder niet zo super speciaal, alleen als je een straat inkijkt is het mooi, verder zit je eigenlijk alleen tegen de achterkant van gebouwen aan te kijken. Maar al met al toch wel geinig om te doen. De avond ben ik naar een comedie show geweest, ook iets wat hier populair is. Het was een improvisatie show, was best lachen.

En dat was zo een beetje mijn chicago avontuur. Ik ga mooi nog eventjes een aflevering op netflix kijken en dan lekker naar bed. Morgen heb ik niet veel tijd meer, waarschijnlijk een ontbijtje in de buurt en dan zal ik al vlot richting vliegveld moeten. Het vliegtuig vertrekt pas om 6 uur, maar ik zal beter 3 uur van te voren aanwezig zijn, aangezien het een internationale vlucht is. En daarnaast, of ik me nu hier of op het vliegveld zit te vervelen, dat maakt ook niet zo veel uit.

Ik wil iedereen bedanken voor jullie reacties en voor jullie interesse in mijn wilde avonturen ;P. En komt maar een keer langs voor een pilsje of een kop koffie om bij te buurten. Niet allemaal tegelijk, want ik zal namelijk nog wel wat tijd nodig hebben om te acclimatiseren. ( Zo hoe vinden jullie die, ook nog een moeilijk woord in deze blog, het moet niet gekker worden. :P)

cheers

1. Wilmy: