Still going strong in exploring California

7 oktober 2014 - Davis, California, Verenigde Staten

Yo folks, weer een verhaaltje in het nog steeds warme california. De droogte hier in california houdt nog steeds aan. Heb in de tussentijd wel al een keer een regenbui meegemaakt, maar dat was zover ook de enigste. De temperatuur begint wel langzaam te dalen, maar de korte broek kan nog steeds aan. ;P.

Het afgelopen weeekend ben ik maar weer eens de wereld buiten Davis gaan ontdekken. Dit keer naar Yosemite national park. Ongeveer 4 uurtjes rijden van Davis. De eerste dag bestond uit de trip naar Yosemite, en na het opzetten van de tenten zijn we verder het natuurpark ingereden. Het belangrijkste was dat alles wat ook maar enigszins een geur heeft in the 'bear container' moest. Beren hebben namelijk een goede neus en breken alles open om die spullen te vinden. En volgens de park rangers is het niet de schuld van de beren, maar van de mensen die zooi laten rondslingeren. Maar goed, nadat alles opgeborgen was, zijn we het park in gereden, en een lange wandeling gemaakt in Tuolmne Meadows. Mooi langs een riviertje gewandeld. We hadden mooi uitzicht op Lembert Dome,. Ik verstond eerst echter Limburg Dome, dus ik dacht al, huh...., waren de limbo's hier al eerder als ik. ;P Het intressante was verder een water bron, waar water opborrelde uit de grond. Smaakte naar gewoon mineraal water, maar alle chinezen vonden het vies. Rare jongens, die chinezen. ;P Was zeker intressant om te zien, ook omdat gedeeltes van de bron bruin waren van het ijzer in het water en andere gedeeltes groen van het koper.

Nou werd op de terugweg naar de auto, een van onze guides geraakt door de spiegel van een auto. Normaal zou iemand stoppen, maar deze gast reed gewoon door. Veel last had ze er gelukkig niet van. Toen we echter bij het tankstation aankwamen, zagen we dezelfde auto, dus meteen die mensen aangesproken en later heeft ze ook een ranger ingeschakeld. Die kwam s'avonds ook nog even naar de camping, papieren regelen en effe buurten. Aardige gast, 'Ranger Bill', hoe amerikaanser kan je het krijgen. ;P

De nacht was vooral koud, ondanks het feit dat we slaapzakken hadden die tot -15 zouden moeten werken. Het was een echte natuurcamping, wat inhoud geen lantaarnpalen en overal campvuurtjes. Back to basic.

De tweede dag zijn we afgedaald naar de Yosemite valley, waar normaal watervallen zouden zijn, maar door de droogte waren die er niet. Wel jammer, maar dat maakte de valley niet minder mooi. Doordat een van de guides naar het ziekenhuis moest voor een medical checkup, hebben we geen wandeling meer gemaakt en zijn we op tijd terug gegaan naar Davis. Doordat de meeste slecht geslapen hadden, vielen er veel in slaap tijdens de terug rit. En slapen in de auto betekent dat je op de foto moet. ;P

Kortom weer een mooi avontuur meegemaakt. Deze week maar weer eens mooi wat meters maken voor de stage en een begin maken aan het verslag :(. Het einde van de reis komt steeds dichter in de buurt, nog een maand te gaan. De planning voor het komend weekend is de beruchte harley trip, met als bestemming Napa. Maar ik ga maar weer eens aan het werk, anders moet ik te veel werk terug in holland doen.

See Ya!

1. Papa:
    7 oktober 2014
    Hey Frans, ik dacht dat ik al slecht hoorde? "Limburg dome"? Daar hebben ze de Cauwberg, en daar zijn we lang geleden ook geweest, erg stijl ook. Jammer dat het daar niet af en toe regent, zoals in Zeeland. Dan zou het daar net zo groen worden als bij ons in de Ujense Hei. Ben benieuwd wat dat volgend weekend voor een Harley gaat worden. Wel effe een foto maken want mijn collega in Eindhoven wil dat allemaal weten, die loop ook altijd in Harley shirts, als tegenhanger van mijn Repsol en Honda shirts. Tot straks als opa en oma komen skypen. groetjes papa